boxingfamiily@gmail.com ۰۹۳۵۳۱۶۶۹۵۲

برای شروع هر نوع تمرینی، گرم کردن بدن کاملا لازم و ضروری است. گرم کردن بدن قبل از شروع تمرینات می‌تواند به سازگاری بیشتر بدن با افزایش نیاز به اکسیژن، بهبود انعطاف‌پذیری و افزایش کارایی عضلات کمک کند. در این مقاله مفصل توضیح میدخیم. با ما همراه باشید.

گرم کردن قبل از ورزش نه تنها احتمال آسیب دیدگی در حین ورزش را کاهش می دهد، بلکه تاثیر ورزش را افزایش می دهد و از کشیدگی بیش از حد عضلات جلوگیری می کند. راه اصلی برای گرم کردن بدن شامل درگیر کردن تمام عضلات است. این حرکات باید به خوبی و با رعایت چند نکته انجام شوند، در غیر این صورت نه تنها از آسیب دیدگی جلوگیری نمی کنند، بلکه باعث آسیب عضلانی در حین تمرین می شوند.

قبل از اینکه هر تمرینی را شروع کنید، مهم‌ترین مسأله همین گرم کردن بدن است. برای اینکه اهمیت این موضوع را بیشتر درک کنید،

به موارد زیر توجه کنید که همگی فواید گرم کردن بدن قبل از ورزش هستند.

    -  ایجاد آمادگی ذهنی لازم برای شروع تمرینات
    - فرصت دادن به بدن، عضلات و بافت‌ها برای آب‌رسانی بیشتر
    - افزایش تدریجی دمای بدن
    - حساس‌تر شدن اعصاب
    - کاهش احتمال آسیب‌دیدگی
    - افزایش اکسیژن‌رسانی به عضلات
    - بهبود کارایی و بهره‌‌وری عضلات
    - کاهش قابل توجه دردهای عضلانی

تمرینات گرم کردن بدن شامل تمریناتی عمومی و تخصصی می‌شود. نهایت زمانی که شما باید برای آماده‌کردنِ بدنتان بگذارید، ۱۵ دقیقه است.

گرم كردن عمومی: همینطور که از اسمش مشخص است یکسری تمرینات عمومی و ساده برای همه رشته ها است.

گرم کردن اختصاصی: گرم كردن اختصاصی مرور فن و مهارت‌هایی است كه ورزشكار در تمرین یا مسابقه باید انجام دهد برای مثال در رشته والیبال بازیكنان پس از گرم كردن عمومی، چند حركت پاس، پنجه، ساعد و اسپك را انجام می‌دهند یا در بازی بسكتبال بازیكنان چند بار انواع دریبل و پاس و شوت و ریباند و ضد حمله را تمرین می‌كنند. یا مثلا برای رشته بوکس، شادو زدن گرم کردن تخصصی این رشته به حساب می آید.

آیا حرکات کششی پویا یا داینامیک برای گرم کردن است؟

 حرکات کششی پویا باعث افزایش جریان خون در ماهیچه‌ها می‌شود و ضربان قلب و دمای بدن را افزایش می‌دهد. این کار بدن شما را برای فعالیت بدنی آماده می‌کند و عملکرد.

 به همین دلیل، یک بخش اصلی روتین گرم کردن پیش از ورزش، حرکات کششی پویا یا همان داینامیک است.

حرکات کششی پویا، حرکات فعالی هستند که در آن مفاصل و عضلات در دامنه حرکتی خود به طور کامل حرکت می‌کنند. حرکات کششی پویا می‌تواند مشابه حرکات فانکشنال باشد و بدن را برای تمریناتی که در پیش دارید، آماده کند. به عنوان مثال یک بوکسور قبل از بوکس کردن، رقص پا میره و نرم شادو میزند یا یک دونده پیش از دویدن حرکات زانوبلند میرود که همان کشش پویا است.

حرکات کششی ایستا چیست؟

اصطلاح کشش ایستا یا کشش ایستاتیک به هر حرکت کششی که بدون حرکت و در حالت سکون انجام می‌شود، اشاره دارد. به عبارت دیگر، فرد در وضعیت کشش قرار می‌گیرد و پس از حس کردن اینکه عضله‌اش کشیده می‌شود، برای مدت زمان مشخصی در این وضعیت می‌ماند. کشش استاتیک یک شکل بسیار ایمن و موثر و با احتمال آسیب دیدگی کم است که بیشتر برای سرد کردن آخر تمرین استفاده میشود.

نظر خود را با ما درمیان بگذارید